آموزش کار با سامانه آنلاین
بازگشت به مرکز راهنمایی f9آموزش کار با سامانه آنلاین
برگزاری کلاس در فضای تحت وب، مستلزم درک شرایط مربوط به این فضا خواهد بود لذا لازم است نکاتی چون نوسانات اینترنت، متفاوت بودن کیفیت اینترنت مناطق و حتی خدمات رسانی شرکت های ارائه اینترنت پرسرعت و تفاوت سرعت بسته به ساعت های پرترافیک در خصوص کلاس های مجازی آنلاین در نظر گرفته شود و موارد زیر حتما رعایت گردد:
۱. بخش عمده ای از مشکلات بابت استفاده از هدست، میکروفون، ایرفون و هدفون بی کیفیت است. پس در قدم اول از ابزار با کیفیت برای حضور در کلاس آنلاین استفاده نمایید.
۲. حضور در مکانی از منزل که بهترین میزان اینترنت دهی را دارد.
۳. حتما توجه داشته باشید که با واسطه از ایتا وارد کلاس نشوید و لینک کلاس را در یکی از مرورگرها کپی کنید و وارد کلاس شوید.
۴. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید، در غیر اینصورت از کروم وارد شوید.
۵. در صورتیکه به علت کاهش سرعت اینترنت، صدای استاد و فراگیران کلاس قطع شد و یا دسترسی های شما در سامانه با خطا رو به رو شد، لطفا صبور باشید و با یک خروج از کلاس و ورود مجدد، تغییر مکان، باز و بسته کردن اینترنت دستگاهتان و ... مجددا به کلاس ملحق شوید.
۶. بروز مشکلاتی نظیر ضعیف بودن صوت، شنیدن صدای سوت و یا خش خش همراه با صدا به دلیل نقص ابزارهای فراگیران یا ضعف اینترنت شماست.
۷. مشکل اکوی صدا حین برگزاری کلاس، به دلیل فعال بودن همزمان چند میکروفون در کلاس است و در صورتی که حاضران در کلاس به این نکته که بیش از دو میکروفون نباید همزمان فعال باشد توجه نمایند، این مشکل رفع خواهد شد.
راهنمای گام به گام ورود به کلاس آنلاین
۱. بخش عمده ای از مشکلات بابت استفاده از هدست، میکروفون، ایرفون و هدفون بی کیفیت است. پس در قدم اول از ابزار با کیفیت برای حضور در کلاس آنلاین استفاده نمایید.
۲. حضور در مکانی از منزل که بهترین میزان اینترنت دهی را دارد.
۳. حتما توجه داشته باشید که با واسطه از ایتا وارد کلاس نشوید و لینک کلاس را در یکی از مرورگرها کپی کنید و وارد کلاس شوید.
۴. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید، در غیر اینصورت از کروم وارد شوید.
۵. در صورتیکه به علت کاهش سرعت اینترنت، صدای استاد و فراگیران کلاس قطع شد و یا دسترسی های شما در سامانه با خطا رو به رو شد، لطفا صبور باشید و با یک خروج از کلاس و ورود مجدد، تغییر مکان، باز و بسته کردن اینترنت دستگاهتان و ... مجددا به کلاس ملحق شوید.
۶. بروز مشکلاتی نظیر ضعیف بودن صوت، شنیدن صدای سوت و یا خش خش همراه با صدا به دلیل نقص ابزارهای فراگیران یا ضعف اینترنت شماست.
۷. مشکل اکوی صدا حین برگزاری کلاس، به دلیل فعال بودن همزمان چند میکروفون در کلاس است و در صورتی که حاضران در کلاس به این نکته که بیش از دو میکروفون نباید همزمان فعال باشد توجه نمایند، این مشکل رفع خواهد شد.
راهنمای گام به گام ورود به کلاس آنلاین