مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت علیها السلام

معاد ۱ قیامت صغری (مرگ) | خلاصه درس نهم

بازگشت به لیست مراحل f9

خلاصه درس نهم (روش قرآن در اثبات معاد ۲)


قرآن وقتی از وقوع معاد صحبت میکند،به زنده شدن مردگان اشاره دارد.
برای مثال، بنی اسرائیل که از بیماری طاعون در فرار بودند دچار همان بیماری شده و از بین رفتند اما پیامبری از آنها برای زنده شدن آنها دعا کرد تا اینکه دوباره زنده شدند(بقره ۲۴۳). همچنین در آیه ۲۵۹ سوره بقره،به زنده شدن عزیر نبی اشاره میکند، وقتی این پیامبر خدا از چگونگی زنده شدن مردگان یک آبادی ویران شده پرسید و خداوند در پاسخ جان او را گرفته و بعد از صد سال زنده کرد.بعد از زنده شدن، خداوند از عزیر نبی پرسید چه مدت اینجا ماندی؟پاسخ داد، نهایتا یک روز.
ولی خداوند فرمود صد سال در این مکان بودی.این درحالی بود که طعامش سالم بود ولی چهارپایی که به همراهش بود با خاک یکسان شده و کاملا پوسیده بود و به چشم خود زنده شدن چهارپا را دید که چگونه استخوانهایش جمع شده و این حیوان به روز اولش برگشت.
در داستانی دیگر در آیه ۲۶۰ سوره بقره ، خداوند به ابراهیم که برایش سوالی در خصوص چگونگی زنده شدن مردگان ایجاد شده بود دستور میدهد تا چند پرنده را بعد از ذبح،و مخلوط کردن اجزائشان با یکدیگر،به چهار قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را بر قله یک کوه قرار دهد.بعد از آن ماجرا، به اذن خداوند اجزاء هر پرنده به همان پرنده اختصاص یافت تا اینکه جمسشان کامل شد و زنده شدند.

روی دکمه ضبط صدا کلیک کنید و سپس بخوانید
صدای خود را ضبط کنید
صدای ضبط شده شما، اینجاست
ارسال صوت به کارشناس
شما نیازمند ارتقای applewebkit 537.36 خود به نسخه جدید هستید. دنیا به‌سرعت در حال تغییر است!